středa 7. prosince 2011

Začátek (The beginning)

Každý nějak začínal a já s modelováním začala v roce 1982. Samozřejmě z moduritu, nic jiného na trhu nebylo, byl jen bílý, lepivý, pracovat se s ním muselo, jen když jste si neustále máčeli ruce ve vodě a já se divím, že jsem z něj byla i přesto schopná udělat něco, na co se dalo koukat. Všechno bylo nejprve vymodelované, pak uvařené ve vodě a nakonec jsem to namalovala obyčejnými temperovými barvami a nalakovala. Vznikaly tak hlavně malé obrázky na zeď, brože nebo přívěsky na řetízky. Ale vytvořila jsem i prostorové věci, už se skoro nic nedochovalo, nebo jsem použila moduritové miniatury na dekoraci obrázků, které jsme malovala na dřevo. To, co vidíte na fotkách, jsou téměř 30 let staré výrobky, na kterých se odlupuje barva, opadávají miniaturní části.... takže omluvte kvalitu, ale jsou to mé začátky a ty jsem vám chtěla ukázat.

Each of us somehow began and I started to make a models in 1982. Of course, from the old, white, sticky material called Modurit, nothing better was there, I had to work with wet hands when I modeled from it and I wonder that I was able to do something a little nice. All of my products were from white material, than I boiled them in water and finally I painted them with common acrylic colors and varnished them. Mainly I created small pictures and pendants, sometimes I used miniature decorations for my painting on wood. Everything what you can see here, is nearly 30 years old, colors slough, decorations are broken..... so, excuse the quality but it was my beginning and I wanted to show you it. (Sorry for my English, it isn´t perfect.)

Žádné komentáře:

Okomentovat